Data/Hora: 10 Set 2010, 20:30

Os Horários som TMG

Criar Novo Tópico Responder a este Tópico  [ 29 mensagens ]  Ir para página Anterior  1, 2
Autor Mensagem
 Assunto da Mensagem:
Nova MensagemEnviado: 27 Set 2009, 19:10 

Registado: 02 Mai 2009, 14:54
Localizaçom: Pantón
MKF Escreveu:
Citar:
Sempre referíndome a Lusitania como nazón, gustaría de que me dixera a cal, entón, pertencen os territorios dende o Teixo até o Algarve, inclusive.

A miña referencia é como estaban as cousas antes de que viran os romanos. Certamente, hai nacións ibércias que naceron na Idade Media. ¿Qué eran Cataluña ou Castela na época romana? Lusitania, pola súa parte, tivo ó longo da historia 3 territorios que non debemos confundir: o prerromano, que é ó que me referín (Douro-Texo); o romano, que aparte diso chegaba á actual ó Algarve, ó Alentexo e a Extremadura; e a actual, que tristemente incorpora tamén a metade Sur de Galicia. Para min, a Lusitania é a prerromana, porque durante a época romana seguían existindo os pobos orixinarios perfectamente diferenciados; e actualmente, afirmar que o Alentejo e o Algarve son lusitanos teríanos que levar á forza a aceptar que os nosos irmáns galegos ó Sur do Miño tamén son lusitanos. O Alentexo e o Algarve son algo aparte, como o eran antes de e durante a romanización: Célticos e Conios respectivamente. Como os casteláns e os leoneses non son iguais cós extremeños, tampouco son o mesmo os lusitanos cós alentejanos. Espero que se me entenda esta idea (que se distancia por completo do tema que abrín, os astures). :roll:

Citar:
Érronea sería, sen dúbida, se obviásemos o aporte Suevo, tanto cultural coma xenético.
O sangue galaico actual, é o formado por todo-los pobos europeus que configuran aos galaicos de hoxe, e por isto, porque Asturias comparte a mesma herdanza que a Gallaecia Lucense (ou Compostelá), os astures pertencen á Gallaecia

Claro que non podemos sacarlle importancia ós suevos na nosa historia nin na nosa sangue; o que pretendo expoñer é que os suevos non fixeron a nosa nación, que Galicia existía antes, moito antes de que eles nos conquistaran. Se contamos os suevos, na Galicia Norte habería que contar ós casteláns, que dende hai tanto tempo se veñen asentando na nosa patria de funcionarios ou mercadores; ou ós cataláns que viñeron a miles para colonizarnos. Pero non por iso imos dicir que Galicia é PRECELTAS + CELTAS + ROMANOS + SUEVOS + CASTELÁNS + CATALÁNS. Non podemos contar cada pobo que nos invade e se asenta para definirnos como nación. Comecemos a contar ata que comezamos a existir como nación.

Citar:
Dacordo estou contigo en isto. A ecuación é unha forma de achegar a ideia, e face-lo fácil aos demáis, nom familiarizados.
Eu tamén som un romántico e creo en Breogán e os seus, pero en que data exacta datamos a Breogán? E os anteriores a il?

Volvemos ás subxectividades :wink: Eu persoalmente asocio a Breogán ós primeiros indoeuropeos que chegaron aquí, que aínda non tiñan cultura celta (pero sen dúbida falaban linguas célticas ou protocélticas). Arqueolóxicamente, corresponde á Idade do Ferro, así que bótalle entre os séculos VIII e VI a. C.

Citar:
Ai nom? Somo-lo berce do celtismo e disme que nom somos máis celtas que os castelás por exemplo. Estudos xenéticos poden demotrarche o contrario.

O berce do celtismo non é en ningún caso Galicia. A cultura arqueolóxica que se asocia ós celtas é La Tène, que ten a súa orixe nos alto Rin e Danubio. Os "protoceltas", que viñeron antes de que aparecera esta cultura (Breogán e compañía), ou viñeron dende o lugar que dixen, ou dalgunha área da Cultura dos Campos de Urnas ou de Escitia (esta localización segundo as lendas irlandesas).

Pola súa banda, os estudios xenéticos non demostran nada, ó meu ver. Só coñezo os do Cromosoma-Y, que son demasiado confusos xa que os haplogrupos teñen como mínimo sobre 20000 anos de antigüidade (antes do Holoceno), así que con eles é moi complicado observar movementos de poboacións históricas. Por exemplo, en Europa Occidental os pobos máis semellantes son os vascos e os galeses (que teñen unha incidencia de sobre o 80% do haplogrupo R1B). Isto o único que demostraría é que os galeses de celtas teñen máis ben pouco, e non me creo tal cousa.

Para rematar, insisto en que Galicia é hoxe o que era antes de que viñeran os romanos, a Galicia que, románticamente, naceu da fusión dos Gaedhil e o pobo indíxena, os oestrimnios. Antes de que viñeran os romanos, os astures eran un pobo diferente dos galaicos. E hoxe, cando os galegos do Norte somo-la mesma nación cós do Sur pese a mil anos de división, os astures forman outra nación diferente embora tivesen, por vecindade, unha historia común e inherente á nosa.

Saúdos

A ecuación tendo en conta os Suevos é lóxica se a vemos do xeito en que representa a todo-los pobos que deixaron unha identidade nazonal, e a día de hoxe é nisa identidade na que se basea o nazonalismo, da Gallaecia niste caso. Por isto nunca entrarían nista adición catalás, castelás, ou as derradeiras ondas da inmigrazón, que sofremos hoxe.
Partindo dista premisa podemos reconhecer igualmente a Lusitania como o territorio que vai dende o Douro (ou se cadra algo máis ao sur) até o Algarve xa que non é actualmente, a Lusitania prerromana. Por ende Asturies como parte da Gallaecia.

No tocante ao tema de Breogán nom sei que estudos arqueolóxicos manexa pra enunciar tales afirmaciós, pero gustaríame conhece-los.

Xa pra rematar con estudos xenéticos refírome non só aos Halogrupos, que non tenhen máis 20000 anos, como di, senón que os milenios varían dependendo, segundo sei, do halogrupo ao que nos refiramos, habendo algús máis antigos.
É certo que no norte penínsular e en grande parte das "nazós celtas" predomina o R1b, i é lóxico sabendo que están na franxa occidental europea, e dito halogrupo pertence ao Nórdico-roxo, ou nórdico occidental. Eínda que como saberá os halogrupos non indican grande cousa a día de hoxe pois un mouro pode ter un halogrupo Y-DNA do -Ia- (vikingo) e ser mouro de pura cepa, só que alguén dise sangue fai miles de anos trincou unha moura e o cromosoma Y foise traspasando de pais a filhos eínda que foran sempre uniós entre sarracenos.
Os estudos xenéticos aos que me refiro son os levados a cabo, por exemplo, polo médico forense Anxo Carracedo. Ou outros dos que pode atopar pola rede, xa que o tema dos halogrupos nom quer dicer gran cousa, como comprenderá.

Assunto da Mensagem:
Nova MensagemEnviado: 27 Set 2009, 19:53 

Registado: 24 Set 2009, 16:10
Localizaçom: Céltiga Posmarca
A primeira vez que vexo unha resposta no seu momento :D

Citar:
Partindo dista premisa podemos reconhecer igualmente a Lusitania como o territorio que vai dende o Douro (ou se cadra algo máis ao sur) até o Algarve xa que non é actualmente, a Lusitania prerromana. Por ende Asturies como parte da Gallaecia.

Non estou dacordo. Non coñezo ben a historia medieval portuguesa, pero podo dicirche que o Alentejo e o Algarve non foi conquistado ata a derrota dos almohades (a partires de 1212). Daquela Portugal existía dende aproximadamente un século. A capital era Coímbra (creo que claramente lusitana) dende o primeiro rei, Afonso Henriques. Polo tanto, ¿como non "lusitanizaron" os galegos do sur en novecentos anos e o si o fixeron os alentejanos e algarves en oitocentos? Se aceptamos que hai comunidades étnicas alén dos Estados na Península Ibérica, os alentejanos e os algarves son etnias diferenciadas dos lusitanos.

Citar:
No tocante ao tema de Breogán nom sei que estudos arqueolóxicos manexa pra enunciar tales afirmaciós, pero gustaríame conhece-los.

Evidentemente, ningún estudio arqueolóxico che pode datar cándo viveu Breogán (evidentemente, para calquer estudio científico non pode ser tratado máis que coma unha lenda). Pero empregando a lóxica, podemos comprobar con calquer manual de historia (ou prehistoria) ou coa Wikipedia (sempre aí para axudarnos :wink: ) que o Bronce Final Atlántico (cultura de toda a fachada atlántica de Francia e España) remata entorno ó século VIII a. C. para deixar paso á Idade do Ferro. ¿E quén trae o ferro? Os indoeuropeos (insisto, protoceltas). E se temos que busca-la base da lenda de Breogán, pois aquí a temos.

Citar:
Os estudos xenéticos aos que me refiro son os levados a cabo, por exemplo, polo médico forense Anxo Carracedo. Ou outros dos que pode atopar pola rede, xa que o tema dos halogrupos nom quer dicer gran cousa, como comprenderá.

Descoñezo estes estudios pero investigarei convenientemente :wink:

Assunto da Mensagem:
Nova MensagemEnviado: 27 Set 2009, 20:26 

Registado: 02 Mai 2009, 14:54
Localizaçom: Pantón
MKF Escreveu:
[...] Polo tanto, ¿como non "lusitanizaron" os galegos do sur en novecentos anos e o si o fixeron os alentejanos e algarves en oitocentos? Se aceptamos que hai comunidades étnicas alén dos Estados na Península Ibérica, os alentejanos e os algarves son etnias diferenciadas dos lusitanos.

Por suposto que moitos galegos do Sur lusitanizáronse, xa sexa culturalmente (unha maioría) ou etnicamente. Por iso si se chegase a anexar -recuperar- o norte de Portugal (ou o sur de Galiza, ou a Gallaecia Bracarense, chámelle como queira)á Galiza , a "raza" galega veríase amiazada, creo eu, por unha comunidade afectada en demasía polos lusos. E teríamos que facer unha escolla poboacional. E vexo-o cousa difícil.

Citar:
Citar:

Evidentemente, ningún estudio arqueolóxico che pode datar cándo viveu Breogán (evidentemente, para calquer estudio científico non pode ser tratado máis que coma unha lenda). Pero empregando a lóxica, podemos comprobar con calquer manual de historia (ou prehistoria) ou coa Wikipedia (sempre aí para axudarnos :wink: ) que o Bronce Final Atlántico (cultura de toda a fachada atlántica de Francia e España) remata entorno ó século VIII a. C. para deixar paso á Idade do Ferro. ¿E quén trae o ferro? Os indoeuropeos (insisto, protoceltas). E se temos que busca-la base da lenda de Breogán, pois aquí a temos.[/quote)

Evidentemente meu comentario niste tema ía con retranca, xa que ben é sabido que non posuímo-los dados arqueolóxicos sobre isto, e nada pode ser afirmado ou usado como argumentaciós de peso pra xustificarse.
Conste que con isto non quero, nen moito menos, botar polo chan a "lenda" ou Historia de Breogán, xa que eu son o primeiro en crer nela.

Assunto da Mensagem:
Nova MensagemEnviado: 28 Set 2009, 03:54 

Registado: 14 Jan 2008, 20:57
Localizaçom: Bracara Augusta - Gallaecia Bracari
MKF Escreveu:
¿Qué son étnicamente en Lisboa ou Santarém?

Estas terras não tem etnia definida.

Lusitana não é de certeza pois os Lusitanos não habitavam estas terras. Aí eram TURDULOS. O nome da Província, ao contrário da Gallaecia. não identificava um modo de vida.

Estrabão disse que era um erro chamar a estes povos todos Lusitanos assim como disse que na área Galaica "VIVIAM TODOS DA MESMA MANEIRA".

Para além disso, há fortes influencias mouras e, em maioria, influencia GALAICA pois o repovoamento foi maioritariamente feito com sangue Galaico.

Sejamos honestos. Até a língua que falam é Galaica. A "lusofonia" é um erro de designação óbvio. Como pode o Português ser "Luso" se a raiz da língua nasceu na Gallaecia e só lá foi parar pela NOSSA reconquista de terras aos Mouros??

http://ogalaico.blogspot.com/

Assunto da Mensagem:
Nova MensagemEnviado: 28 Set 2009, 04:01 

Registado: 14 Jan 2008, 20:57
Localizaçom: Bracara Augusta - Gallaecia Bracari
Mateo De Prado Escreveu:
MKF Escreveu:
[...]
Por suposto que moitos galegos do Sur lusitanizáronse, xa sexa culturalmente (unha maioría) ou etnicamente.

Isso pode ser facilmente contestado.

Os Nortenhos NUNCA se lusitanizaram porque a lusitânea não tem cultura.

O facto das terras da antiga lusitania serem católicas e de eles falarem Português mostra que a lusitania foi INFLUENCIADA pela cultura GALAICA e não o contrário.

O sangue Galaico é que se expandiu para Sul e, AINDA HOJE, graças à lastimável condição económica da Gallaecia Bracarense, a zona de Lisboa continua a ser povoada por Galaicos. Os Lusitanos NUNCA migraram para o Norte por isso, nunca o NOrte foi Lusitanizado.

O Norte de Portugal é igual a si mesmo. Falamos com B com OM, temos santuários nos cimos dos Montes, seguimos as romarias com Viras e regueifas e isso nunca há de mudar.

Se pensarmos em tradição e hábitos de vivência, tenho a certeza que a Galiza de hoje foi muito mais contaminada em certos aspectos por Madrid que o Norte de Portugal por Lisboa.

A imagem que o Norte de Portugal transmite, pelo centralismo politico e económico que Lisboa exerce, pode fazer passar uma imagem diferente mas, uma coisa é certa, TODOS os Nortenhos tem ORGULHO na sua diferenciação quanto ao resto.

Todos tem orgulho na sua pronuncia e na cultura que temos.

A questão aqui e eles desconhecerem a origem dela e as suas raizes Galaicas.

Isso deve-se em grande parte à impossibilidade do Norte de Portugal em se afirmar por si como região autónoma e definir ela mesmo alguns conteúdos a ensinar nas escolas.

Felizmente, a regionalização é uma questão de tempo.

http://ogalaico.blogspot.com/

Assunto da Mensagem:
Nova MensagemEnviado: 28 Set 2009, 05:12 

Registado: 12 Abr 2009, 01:21
Localizaçom: Minas Gerais, Brasil - Buenos Aires, Argentina/ Lugo, Galiza
MKF Escreveu:
Comparto gran parte da túa exposición; pero non estás dando a túa opinión sobre a cuestión astur. Ó teu entender, ¿os asturianos e os leoneses son galegos? Dentro da miña subxectividade (eu creo que grandemente razonada), non o son. Por favor, dádeme a vosa opinión e razonamentos.

Citar:
Quanto aos movimentos, nom existem porque a populaçom nom tem conhecimento de seu passado e nom porque o considerem diferente do da Galiza - coma grande parte de norte de Portugal se consideram lusitanos e nom galaicos... isso é ao menos o que vejo, é possível que estexa míope

Dende logo que non estás miope. Comparto totalmente a túa opinión. A alienación que sofre a poboación por parte do Estado, os medios de comunicación, os movementos cívicos estúpidos (por exemplo Galicia Bilingüe aquí na Galicia Norte) lévaos a identificarse con falsas nacións. Supoño que acontece en todo o mundo.

Caro MKF,

apesar de possuir alguns parentes na Gallaecia Norte e ancestrais galaicos eu nom nasci e nem vivo na Gallaecia, nem na Europa - eu vivo é no Brasil... entom nom posso dar umha opinion digna de quem vive na terra (minhas opinions son baseadas em meus poucos conhecimentos e contatos raros co meus parentes).

Mai posso dicer que minha avó e bisavó e sua xente (que eram de Vega de Espinareda, oeste de Lion) se diciam "gallegos", apesar de falar castelhano, no entanto penso que este sentimento está (ou estava a um tempo atrás) presente somente nas zonas ocidentais moi proxímas à Galiza, como é o vilarexo Vega de Espinareda.
Minha prima-avó, que vive em Buenos Aires mai vai frequentemente á visitar parentes diz que se aprende galego nas escolas do vilarexo, no entanto nom acredito moito nela porque ultimamente está um pouco ruim da cabeça.

Polo que sei penso que tanto galegos como portugueses nortenhos e lioneses ocidentais tem poucas diferenças e moitas semelhanças xenéticas e culturais e esses aspectos vam dissipando-se lentamente quando se vai ao sul e leste da península.

Nom tenho moita idéia como é o aspecto cultural em Asturias ou no oeste deste lugar, o senhor sabe algumha informaçon sobre?

Cumprimentos.

Assunto da Mensagem:
Nova MensagemEnviado: 28 Set 2009, 15:05 

Citar:
Estas terras não tem etnia definida.

Dacordo. No que eu estou chamando Lusitania a identificación política é máis importante cá étnica (ou sexa, que se van identificar como portugueses e non como lusitanos, beirãos, etc). Pero isto é porque o Estado Portugués se apropiou da cultura lusitana (ou beirá, ou túrdulo-lusitana, como queiras chamala) para crea-la idiosincrasia cultural portuguesa.

Citar:
Para além disso, há fortes influencias mouras e, em maioria, influencia GALAICA pois o repovoamento foi maioritariamente feito com sangue Galaico.

Sejamos honestos. Até a língua que falam é Galaica. A "lusofonia" é um erro de designação óbvio. Como pode o Português ser "Luso" se a raiz da língua nasceu na Gallaecia e só lá foi parar pela NOSSA reconquista de terras aos Mouros??

¿Entón, ó teu ver, tódolos portugueses son galaicos?

Citar:
Os Nortenhos NUNCA se lusitanizaram porque a lusitânea não tem cultura.

Se pensarmos em tradição e hábitos de vivência, tenho a certeza que a Galiza de hoje foi muito mais contaminada em certos aspectos por Madrid que o Norte de Portugal por Lisboa.

Estou totalmente dacordo. Cando falei de lusitanización referinme ó que ti chamas contaminación. Por moito que non nos guste, a Galicia Norte hoxe está totalmente castelanizada. Todos sabemos falar (ou como mínimo entendemos) o castelán; e hai xente con apelidos casteláns. Pero non por sufrir esta castelanización xa somos casteláns; e na Galicia Sur tampouco sodes lusitanos. Somos galegos pese a todo.

Citar:
Todos tem orgulho na sua pronuncia e na cultura que temos.

Non me cabe dúbida, pero tampouco dubido que moitos vos identifiquedes coa cultura lusitana. Igual que moitos galegos do norte poden emocionarse escoitando as fazañas do Cid campeador como se fora un compatriota deles, no Sur estou seguro de que hai moita xente que se emociona cos Lusíadas do mesmo xeito. Isto non nos fai menos galegos, pero si ignorantes das nosas raíces.

Exemplo da castelanización do norte é a normativa RAG coa que escribo :lol:

Citar:
Caro MKF,

apesar de possuir alguns parentes na Gallaecia Norte e ancestrais galaicos eu nom nasci e nem vivo na Gallaecia, nem na Europa - eu vivo é no Brasil... entom nom posso dar umha opinion digna de quem vive na terra (minhas opinions son baseadas em meus poucos conhecimentos e contatos raros co meus parentes).

Mai posso dicer que minha avó e bisavó e sua xente (que eram de Vega de Espinareda, oeste de Lion) se diciam "gallegos", apesar de falar castelhano, no entanto penso que este sentimento está (ou estava a um tempo atrás) presente somente nas zonas ocidentais moi proxímas à Galiza, como é o vilarexo Vega de Espinareda.
Minha prima-avó, que vive em Buenos Aires mai vai frequentemente á visitar parentes diz que se aprende galego nas escolas do vilarexo, no entanto nom acredito moito nela porque ultimamente está um pouco ruim da cabeça.

Polo que sei penso que tanto galegos como portugueses nortenhos e lioneses ocidentais tem poucas diferenças e moitas semelhanças xenéticas e culturais e esses aspectos vam dissipando-se lentamente quando se vai ao sul e leste da península.

Nom tenho moita idéia como é o aspecto cultural em Asturias ou no oeste deste lugar, o senhor sabe algumha informaçon sobre?

Cumprimentos.

Dareiche a miña opinión :wink: Segundo comprobei no google, Vega de Espinareda queda no Bierzo, que é un territorio no que, aparte do castelán, se fala o galego no oeste e o asturiano (alí chamado leonés) no leste. Non sei cal era a lingua tradicional de Vega de Espinareda, pero figúrome que o galego porque queda na metade occidental.

Para min, todos os que falan galego do noroeste español son galegos. E os que falan asturiano, son astures. No Bierzo teñen un estreito vínculo connosco pese a estar noutra comunidade autónoma. Proba disto é que os teus antepasados se definían como galegos. Non pasa o mesmo na terra Eo-Navia, no Principado de Asturias, e onde tamén se fala galego, onde hai un certo rexeitamento e mesmo repulsión a Galicia debido a que levan trinta anos nunha comunidade autónoma que resulta simpática (ó contrario que Castela e León, onde queda o Bierzo). Dende hai uns anos circulan mapas por internet da "Galicia Irredenta", que inclúen o Bierzo, o Eo-Navia, o val do Ibias, etc, en Galicia. A propaganda españolista fai velo como un imperialismo galego, o que fai levantar antipatía a Galicia neses territorios, sobre todo (creo) no Eo-Navia. E desgraciadamente, estou por dicir que nas novas xeracións do Bierzo estase dando unha aculturación semellante. É unha sorte que existan galegos coma ti que se seguen identificando con Galicia, porque na nosa patria orixinal as cousas vense bastante negras :cry:

Assunto da Mensagem:
Nova MensagemEnviado: 28 Set 2009, 20:50 
Site Admin

Registado: 13 Set 2009, 10:43
Localizaçom: Gallaecia Norte
O tema de debate neste tópico é se Astúrias pode fazer parte do projeto político e cultural galaico.

Este tema foi tratado já noutros tópicos do foro coa seguinte conclusom:

(1) Há foreiros a favor e em contra.
(2) Facto: Astúrias é um território de transiçom cultural entre Galiza e a estepa.
(3) Facto: Históricamente Astúrias foi parte da Gallaecia política em varios periodos da sua história.
(4) Facto: Actualmente nom existe movimento cultural asturiano que defenda a galaecidade desse território.
(5) Facto: Actualmente todos os movimentos culturais asturianos negam a história galaica.
(6) Facto: As decisons políticas e culturais sobre Asturias correspondem ao pobo asturiano.

Se os senhores podem aportar algo novo a este debate, opinem com liberdade. Se desejam falar de tópicos diferentes, abram outro tema de debate aparte.

Assunto da Mensagem:
Nova MensagemEnviado: 29 Set 2009, 06:06 

Citar:
Dareiche a miña opinión :wink: Segundo comprobei no google, Vega de Espinareda queda no Bierzo, que é un territorio no que, aparte do castelán, se fala o galego no oeste e o asturiano (alí chamado leonés) no leste. Non sei cal era a lingua tradicional de Vega de Espinareda, pero figúrome que o galego porque queda na metade occidental.

Para min, todos os que falan galego do noroeste español son galegos. E os que falan asturiano, son astures. No Bierzo teñen un estreito vínculo connosco pese a estar noutra comunidade autónoma. Proba disto é que os teus antepasados se definían como galegos. Non pasa o mesmo na terra Eo-Navia, no Principado de Asturias, e onde tamén se fala galego, onde hai un certo rexeitamento e mesmo repulsión a Galicia debido a que levan trinta anos nunha comunidade autónoma que resulta simpática (ó contrario que Castela e León, onde queda o Bierzo). Dende hai uns anos circulan mapas por internet da "Galicia Irredenta", que inclúen o Bierzo, o Eo-Navia, o val do Ibias, etc, en Galicia. A propaganda españolista fai velo como un imperialismo galego, o que fai levantar antipatía a Galicia neses territorios, sobre todo (creo) no Eo-Navia. E desgraciadamente, estou por dicir que nas novas xeracións do Bierzo estase dando unha aculturación semellante. É unha sorte que existan galegos coma ti que se seguen identificando con Galicia, porque na nosa patria orixinal as cousas vense bastante negras :cry:

Obrigado pola pequena pesquisa que fizestes!

É realmente umha pena o que ouço sobre a rexiom asturiana.

Assunto da Mensagem:
Nova MensagemEnviado: 29 Set 2009, 12:03 

Certo. É o que ten o Estado das Autonomías espanhol. A mocidade adóitase identificar coa sociedade na que naceu, que no Bierzo é a de Castela e León e no Eo-Navia, a de Asturias; aínda que os seus antergos, como ben dixeches ti, dicíanse galegos.

Assunto da Mensagem:
Nova MensagemEnviado: 30 Set 2009, 06:42 

Vega de Espinareda? Nom.

A Veiga de Espinhareda (Espiñareda).

O mapa a seguir mostra as rexioms galaico-galego-falantes e suas variedades:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _areas.PNG

Assunto da Mensagem:
Nova MensagemEnviado: 30 Set 2009, 13:53 

Registado: 31 Mai 2009, 10:40
Eu acho que na Gallaecia existiam a tribos Galaicas e Ástures. Mas hoje em dia o ocidente asturiano é galego. A língua asturiana é umha língua crioula entre o galego e o castelhano. Isso demonstra-se ao ver a etnicidade asturiana ao ser altamente semelhante à galega. O celtismo deus-se desde Galiza em expansom face Astúrias e Portugal.
Viva Galiza Ceive! Astúrias pátria perdida!!!

Assunto da Mensagem:
Nova MensagemEnviado: 30 Set 2009, 14:19 

Efectivamente: a provincia da Gallaecia extendíase por áreas poboadas por astures e galaicos. Na área galaica o latín transformouse en galego e na astur, en asturiano. O asturiano non é umha lingua "crioula" entre galego e castelán; tampouco o aragonés o é entre o castelán e o catalán; o galego entre o portugués e o castelán; nin o catalán entre o castelán e o occitano. O asturiano é umha lingua diferente: non pode ser crioula do castelán por umha simplísima razón: porque é máis antiga.

Assunto da Mensagem: Re: Asturias
Nova MensagemEnviado: 20 Jul 2010, 11:17 

Registado: 17 Jun 2010, 23:57
Localizaçom: Nordeste Transmontano Gallaecia Asturicensis
Olá

Antigamente havia os povos da Gallaecia, que compreendia todo o norte de Portugal, Galiza e Asturias. Os romanos não criaram esta província sem critério. Pelo contrário, abrangeram com ela povos/povo que tinham características comuns.

Portanto, os asturianos são galaicos quanto à sua origem, embora o romance tenha evoluido separadamente. Explicar o porquê pode ser um tanto dfícil.

O certo é que o galego também é falado nas Astúrias e em Leão. O contrário já não é verdade, excepto em Trás-os-Montes, na Tierra de Miranda, onde se fala uma língua astur-leonesa. Embora pertencendo à diocese de Astorga (Asturica Augusta), sempre fez parte do Condado Portucalense e claro está, da Galécia. Crê-se que esta diocese, tenha abrangido todo o leste do actual distrito de Bragança (esta incluída). Mas isto são pormenores históricos que em nada tiram a natureza galaica destas regiões.

Antigamente habie ls pobos de la Gallaecie, que cumprendia tol norte de Pertual, Galizia i Asturies. Ls romanos nun criórun esta porbíncia sin critério. Pul cuntrairo, abrangírun cun'eilha pobos/pobo que tenien caratelísticas quemuns.

Antoce, ls asturianos son galaicos quanto a la sue ourige, ambora'l romance tenga eiboluido separadamente. Splicar l porquei puode ser un tanto difícil.

L cierto ye que'l galego tamien ye falado nas Astúries i an Lhion. L cuntrairo yá nun ye berdade, fuora an Trás-los-Montes, na Tierra de Miranda, adonde se fala ua lhéngua astur-lheonesa. Ambora pertencendo a la diocese de Astorga (Asturica Augusta), siempre fizo parte de'l Cundado Portucalense i claro stá, de la Galécia. Cré-se qu'esta diocese, tenga abrangido tol lheste de l'atual çtrito de Bergáncia (esta ancluída). Porén esto son pormenores stóricos qu'an nada tiran la natureza galaica destas regiones.

Criar Novo Tópico Responder a este Tópico  [ 29 mensagens ]  Ir para página Anterior  1, 2

Os Horários som TMG

Quem está ligado:

Utilizador a ver este Fórum: Nenhum utilizador registado e 1 visitante

Criar Tópicos: Proibído
Responder Tópicos: Proibído
Editar Mensagens: Proibído
Apagar Mensagens: Proibído

Pesquisar por: